رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم فارس گفت: چند مورد ابتلا به سویه جدید اومیکرون کرونا در استان هرمزگان دیده شده است، شهرستان جهرم در مسیر بندرعباس قرار دارد و مردم برای رفت‌و آمد و مسافرت‌ها مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 26 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان جهرم، ادامه داد:خطر اوج گیری اومیکرون در کشور ظرف سه هفته آتی وجود دارد، سرعت انتقال بیماری از این نوع جهش یافته چند برابر سویه‌های دیگر است و به راحتی می‌تواند در یک فاصله زمانی کوتاه، جمعیت بزرگی را مبتلا کند.

وی با یادآوری ایمنی ۷۵درصدی مقابل اومیکرون با واکسیناسیون دز سوم، افزود: برگزاری و حضور در تجمعات می‌تواند به راحتی باعث ایجاد موج بعدی کرونا شود. به همین خاطر تا آنجا که می‌شود باید از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: این سویه جدید خطری جدی است برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری خاص و مزمن هستند. گروه سنی ۶۰ سال به بالا حتما برای دریافت دز دوم و سوم خود به مراکز واکسیناسیون این دانشگاه مراجعه کنند.

وی با اشاره به علائم شایع اومیکرون چون سرفه، گلودرد، تب، گفت: موثرترین راه برای کنترل این بیماری تکمیل واکسیناسیون است. اگر شهروندان هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، بدون تردید به اولین مرکز واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: اومیکرون ، جهرم ، واکسن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار